Felanmälan

Frågor ang. fastigheten, grannar som för oväsen eller strömavbrott?
Kontakta ordförande, John Karlsson; brfvarvet@hotmail.com eller i nödfall; 0708236630
Ordförande är tillika fastighetsansvarig och har även servicenyckel till Brf Varvets lägenheter. Kontaktvägen är primärt Brf Varvets email och vid akuta fall, telefon.


Bostaden
Anmälan görs till föreningens styrelse på brfvarvet@hotmail.com som i sin tur anmäler till JMs kundservice om felet anses täckas av garantin.
Då 2-års garantitiden har passerats så ersätts inte längre ytskikt som målning och tapetsering, ej heller vitvaror.


Vitvaror
Service och reparation av vitvaror står den boende själv för. Det går att boka service av Siemens direkt på nätet via nedanstående länk:
Service & reparation | Siemens Vitvaror (bsh-group.com)


Nycklar/taggar
Vid uppkopiering av nycklar eller byta lås kontakta Certego.
Taggar sköts av vår tekniska förvaltare Sekant.
Mer info under Medlemmar >> Bopärm >> Nycklar, portar och koder.


Tv, bredband och telefoni
Kontakta Telias kundtjänst på 90200.

Allmänna utrymmen
Vid felanmälan på de allmänna utrymmena som exempelvis i trapputgången och garage.
Kontakta styrelsen på brfvarvet@hotmail.com


Hissar
Kontakta ordförande, John Karlsson; brfvarvet@hotmail.com eller i nödfall; 0708236630 som i sin tur felanmälan till Schindler som nås dygnet runt på nedan telefonnummer. Vardagar kl 8-16 går det även bra att felanmäla via e-post. 

Felanmälan: 020-31 33 33
felanmalan.se@schindler.com


JOUR

Akut vattenläcka eller annat akut ärende där fastighetsskötare inte kan hjälpa?
Kontakta Örestads bevakning: 040 93 12 70
Om det skulle uppstå något akut som vattenläcka kontakta Örestads Bevakning. Om däremot elen skulle gå, grannar som för oväsen, kontakta ordförande på angivet telefonnummer. Örestads bevakning åker inte ut på akuta ärenden om de inte fått ett medgivande ifrån styrelsen.