Avier och betalning

Avier och betalning

När skickas avgifts/- och hyresavier ut?
Avierna skickas som standard ut för ett kalenderkvartal åt gången. Detta görs i mitten av månaden innan respektive kvartal. Detta gäller även för dig som har e-faktura eller e-postavisering.

Vad ska jag göra om jag saknar avier för att betala avgiften/hyran?
Kontakta Bredablick så postar vi ut nya avier till din folkbokföringsadress. Önskar du att vi istället mejlar ut avierna, vänligen fyll i och signera blanketten ”Ansökan om e-postavisering” och mejla in den till oss på info@bblick.se. Då mejlar vi även ut avierna vid framtida utskick.

Önskar du få dina avier via mejl?
Fyll i blanketten ”Ansökan om e-postavisering” och mejla in den till oss på mejladressen info@bblick.se. Vi skickar då aktuella redan utställda avier via mejl och kommer sedan löpande skicka nya avier till önskad mejladress. Observera att detta kan kombineras med autogiro.

Hur anmäler jag autogiro och hur fungerar det?
Anmälan till autogiro görs via din internetbank. Gå in under rubriken där du ansöker om ett nytt autogiro. Sök där efter på betalningsmottagaren ”Bredablick Förvaltning i Sverige AB”. Viktigt att det är den betalningsmottagaren du väljer som har bankgiro 627-1225.
Du ska sedan ange ditt personnummer, din e-postadress och välja vilket konto pengarna ska dras ifrån. Det är viktigt att du läser igenom bankens villkor för autogiro innan du godkänner.

Har du flera olika objekt utöver din lägenhet t.ex. en parkeringsplats eller ett förråd avser din ansökan även dessa objekt.

Vi önskar att du i fältet ”Speciell information” anger din e-postadress så vi kan mejla ut en bekräftelse när ditt autogiro är registrerat. Fram tills dess att du får denna bekräftelse ber vi dig betala manuellt. Handläggningstid är ca 14 arbetsdagar.

Autogiro går att kombinera tillsammans med e-faktura eller e-postfaktura.

Obs! För tillfället kan du som kund hos Nordea och Länsförsäkringar inte ansöka enligt sättet ovan. Vi ber dig därför ansöka via blankett som finns här.

Hur anmäler jag e-faktura och hur fungerar det?
E-faktura anmäler du via din Internetbank. Precis som vid pappersfaktura aviserar vi per kalenderkvartal. E-fakturorna skickas till din Internetbank där du godkänner dem för betalning. En del banker har även en funktion för automatisk betalning av e-faktura. Kontakta din bank för mer information. Handläggningstid för registrering är ca 14 arbetsdagar.

E-faktura börjar först gälla vid nästa avisering.

Varför har inte mitt autogiro dragits?
Autogiro dras på avins förfallodag, vilket är den sista vardagen i månaden. Det görs en täckningskontroll tidigt på betalningsdagens morgon och därför måste det finnas tillräckligt med pengar på kontot redan dagen före förfallodatumet. Saknar du tillräckligt saldo vid kontrollen kommer ingen dragning att ske. Om dragning inte går igenom kommer det ske ytterligare tre försök. Skulle du sakna tillräckligt saldo vid samtliga tillfällen så måste avin betalas manuellt. Har pengarna inte dragits trots att du har pengar på kontot ber vi er kontakta banken och sedan vår kundtjänst.

Fakturor

Fakturor för nästkommande kvartal skickas till dig vid ett tillfälle, dvs du får 3 fakturor åt gången. Månadsavgift inklusive värme och Triple play (bredband, ip-telefoni och tv) och parkeringsplats står med på samma faktura.

Om avtal för parkeringsplats tecknats efter det att avi på månadsavgift och Triple play skickats ut skickas separat faktura på parkeringsplatsen. I samband med kommande kvartalsavisering kommer samtliga avgifter samlas på en faktura.

Debitering av varmvatten sker i efterhand i samband med nästkommande kvartalsavisering. Avgiften för varmvatten debiteras då på fakturan för den första månaden i kvartalet. 


Vid frågor gällande avier, månadsavgifter m.m kontakta vår ekonomiska förvaltare Bredablick genom deras kontaktformulär på länken:

Kontakt - Bredablick

Glöm ej uppge att du bor i Brf Varvet.